KOMUNIKAT TECHNICZNY
Szanowni Klienci,
Chcielibyśmy Wam przypomnieć o nowej funkcji w systemie FELG, która podnosi standardy bezpieczeństwa. Wdrożyliśmy opcję weryfikacji dwuetapowej, która staje się standardem w branży IT, zapewniając dodatkowe zabezpieczenie dla Waszego konta.
Włączenie 2FA ochroni Twoje konto przed niepożądanym logowaniem. Pamiętaj, że Elektroniczna Dokumentacja Medyczna jest najcenniejszym zasobem Twojej praktyki.
Co to jest weryfikacja dwuetapowa (2FA)?
Dwuetapowe uwierzytelnienie (2FA) to dodatkowa warstwa zabezpieczeń polegająca na potwierdzaniu tożsamości za pomocą dwóch różnych czynników: coś, co użytkownik zna (np. hasło), oraz coś, co użytkownik posiada (np. telefon komórkowy lub odcisk palca). Dzięki temu nawet jeśli ktoś uzyska dostęp do hasła, nie będzie mógł zalogować się na konto bez drugiego czynnika uwierzytelniającego.
Dlaczego to takie ważne?
Dwuetapowe uwierzytelnienie (2FA) jest ważne, ponieważ stanowi skuteczną ochronę przed przejęciem konta. W przypadku ataku lub wycieku hasła, 2FA zapewnia dodatkową warstwę zabezpieczeń, wymagając potwierdzenia tożsamości za pomocą drugiego czynnika, co znacznie utrudnia dostęp osobom nieuprawnionym. Dzięki temu 2FA zapewnia większe bezpieczeństwo danych osobowych, pieniędzy i innych wrażliwych informacji.
Jak włączyć weryfikację dwuetapową w FELG?
Możliwe jest korzystanie z dwóch opcji autoryzacji. Za pomocą:
A. Poczty elektronicznej
lub
B. Aplikacji uwierzytelniającej Ważne: Możliwość skorzystania z autoryzacji za pomocą aplikacji uwierzytelniającej dostępna jest dopiero po włączeniu autoryzacji za pomocą poczty elektronicznej. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie dla Państwa bezpieczeństwa - aby można było wyłączyć autoryzację nawet w razie utraty dostępu do aplikacji uwierzytelniającej np. przez stratę telefonu. Zatem przy włączaniu funkcji należy przejść przez etap A - włączenie autoryzacji za pomocą poczty elektronicznej i B - uruchomienie aplikacji uwierzytelniającej, a później będzie możliwe korzystanie tylko z aplikacji uwierzytelniającej (B).
Co należy zrobić?
A. Włączenie opcji weryfikacji przez pocztę elektroniczną
Krok 1. W prawy górnym rogu przy ikonie profilu użytkownika kliknij w ikonę koła zębatego, aby przejść do ustawień.
Krok 2. Następnie, po wejściu do profilu dostępny będzie przełącznik autoryzacji dwuetapowej:
Krok 3. Po jej włączeniu, na adres e-mail podany w profilu zostanie wysłany jednorazowy kod, który będzie potrzebny do zalogowania się do systemu. Po wprowadzeniu poprawnego kodu dwuetapowa autoryzacja zostanie włączona i od tego momentu przy logowaniu do programu konieczne będzie podanie jednorazowego kodu z wiadomości e-mail.
B. Po włączeniu opcji weryfikacji przez pocztę elektroniczną, uruchomienie autoryzacji przez aplikację uwierzytelniającą.
Krok 1. Przejdź jeszcze raz do ustawień i włącz "Autoryzacja dwuetapowa przez aplikację uwierzytelniającą"
Krok 2. Pobierz aplikację uwierzytelniającą na urządzenie mobilne, możesz użyć aplikacji Google Authenticator, Microsoft Authenticator czy innej zgodnej ze standardem OTP. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Krok 3. Zaloguj się ponownie do programu FELG używając hasła i kodu z aplikacji uwierzytelniającej.
Nie czekaj - Włącz dwuetapowe uwierzytelnienie (2FA) już teraz, aby zabezpieczyć swoje konto i dane przed nieuprawnionym dostępem.
Z poważaniem,
Zespół FELG